R E G U L A M I Nadawania certyfikatu"Solidny Partner w Biznesie" Lubuskiej Izby Budownictwa
Certyfikat nadaje Lubuska Izba Budownictwa tym firmom, które w prowadzonej działalności wyróżniają się właściwą jakością swoich usług i wyrobów oraz solidnością opartą na dobrych zwyczajach kupieckich, a ponadto dobrze służą swojemu środowisku
Tok postępowania przy ubieganiu się o Certyfikat
- Certyfikat „Solidny Partner w Biznesie” nadawany jest na wniosek zainteresowanego lub współpracującego z nim członka Izby a także z własnej inicjatywy Zarządu Izby.
- Do wniosku o nadanie Certyfikatu załącza się ankietę kwalifikacyjną, której wzór stanowi załącznik do Regulaminu.
- Wniosek kierowany jest do Biura Izby, które bezpośrednio po jego otrzymaniu poprzez Internet upublicznia informację o ubieganiu się firmy o nadanie jej Certyfikatu.
- Wnioski rozpatruje Kapituła Certyfikatu, w skład której powoływani są:
- członek Zarządu LIB
- przedstawiciel Marszałka Województwa Lubuskiego
- Przewodniczący Sądu Koleżeńskiego LIB
- przedstawiciel Zachodniej Izby Przemysłowo-Handlowej w Gorzowie Wlkp.
- przedstawiciel wskazanej przez LIB wiodącej w branży firmy budowlanej
- „ „ „ „ hurtowni materiałów budowlanych
- „ „ „ „ firmy projektowej
- „ współpracującej z LIB firmy ubezpieczeniowej
- W oparciu o ustalenia Kapituły Zarząd LIB podejmuje decyzję o nadaniu Certyfikatu. Decyzja ta musi być jednogłośna - umotywowany sprzeciw choćby jednego członka Zarządu sprawę wydania certyfikatu oddala.
- Certyfikat jest honorowany przez wszystkich członków Lubuskiej Izby Budownictwa przy rozstrzyganiu przetargów na roboty i usługi budowlane.
- Nadany Certyfikat wręczany jest firmom na dorocznej Gali Budownictwa.
- Za wydanie Certyfikatu pobierana jest opłata, której wysokość określa Zarząd Izby.
Kryteria oceny kandydata
- Stosunki kandydata z inwestorami, dostawcami i konkurencją.
- Terminowość wywiązywania się ze zobowiązań i umów wobec kontrahentów
Skarbu Państwa i samorządu terytorialnego. - Przestrzeganie norm i warunków pracy
- Stosunki wewnętrzne panujące w firmie.
- Działalnie na rzecz społeczności lokalnej (sponsoring, działania charytatywne).
Ponadto, kandydat do Certyfikatu musi wykazać pozytywny wynik finansowy za ostatnie 2 lata i nie może też być za ten okres obciążony wyrokiem sądowym, związanym z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą
PREZES ZARZĄDU
dr inż. Jan Krawiec
(na oryginale podpis nieczytelny)
Zatwierdzono Uchwałą Zarządu
Lubuskiej Izby Budownictwa
nr 2/06 z dnia 16 marca 2006r.
Zmiany w tekście podstawowym
wprowadzono decyzją Zarządu
z dnia 18 października 2006 r.